Schimbări în Craiova

8 Feb

Nu mai ieşisem în oraş de vreo 2 luni. Ce-i drept, m-am mutat în Craiova la sfârşitul lunii decembrie dar atât eu cât şi prietenele mele am fost prea ocupate să învăţăm pentru sesiune. Ieri ne-am făcut în sfârşit timp să ne întâlnim în formulă completă, toate patru. Hotărâsem să mergem la Cortina, cea mai tare gelaterie din Craiova şi aş putea spune din tot sudul ţării, chiar fac cea mai bună îngheţată acolo… dar din păcate nu era deschisă. Am tras cu ochiul înăuntru şi am observat că noua locaţie din centru este mult mai luxoasă, dar în acelaşi timp mult mai puţin prietenoasă decât vechiul local, la fel de plină de culoare ca şi îngheţata de acolo. Dar dacă reţeta a rămas neschimbată şi dacă eu nu îmi voi schimba prietenii nu voi avea de ce să mă plâng.

Am rămas plăcut surprinsă de decizia primăriei Craiova de a închide centrul pentru circulaţia maşinilor Sâmbăta şi Duminica. Era o atmosferă foarte relaxată, de vacanţă, liniştea nu era apăsătoare ci mai degrabă ciudată, având în vedere că eram obişnuită cu claxoanele şoferilor nervoşi, cu maşinile de fiţe turate aiurea pe o distanţă de 500 de metri, încercând să dribleze hârtia de 500 de euro în atragerea de piţipoance. Partea proastă a fost că nu eram obişnuite să mergem pe mijlocul străzii, aşa că am traversat cuminţi tot pe la trecerea de pietoni. Şi… nu le plâng de milă şoferilor, Craiova este un oraş aşa de mic în comparaţie cu Bucureştiul mai ales, încât să ocoleşti acea zonă centrală ar fi echivalentul unei opriri la semafor într-o intersecţie de pe Magheru la 6 seara.

Am profitat de ocazie să îmi iau nişte cărţi de la bibliotecă. Am putut în sfârşit să intru într-o clădire civilizată după ce a fost în renovări câteva luni. Totul era nou, mai puţin cărţile, majoritatea vechi, că doar statul poate s-ar îngriji de ele dacă ar fi vreo licitaţie cu „poezie” la mijloc sau, mai bine, dacă oamenii ar fi interesaţi să citească. Mie îmi convine că pot să îmi aleg cărţile în linişte şi în general rar se întâmplă ca o carte pe care doresc să o împrumut să fie dată. Plus de-asta nimeni nu mă ia la rost dacă depăşesc termenul de predare pentru că nu se ia nimeni la bătaie să pună mâna pe ultima carte a Ludmilei Uliţkaia.

Şi preţurile s-au schimbat. 5 lei o Cola de 250 în Bistro El Greco? Please… Tocmai de-asta am preferat să-mi iau 5 cupe de îngheţată de la Betty Ice, că doar pentru asta plecasem iniţial de acasă. Dacă ar fi fost şi proaspătă nu m-aş fi plâns de nimic. În cea de mentă aproape că mi-am spart măselele. Dar compania face totul.

Unele lucruri însă nu se modifică niciodată. Precum pumnul dat în masă de un aşa zis „interlop” de la masa vecină şi lumea care nu este câtuşi de puţin mirată de acest lucru.

2680127997_61c8a9625e

(foto – Mihai Totoianu)

5 răspunsuri to “Schimbări în Craiova”

  1. akademik 10 Februarie 2009 la 13:00 #

    🙂

    eu sunt de 2 ani in Craiova, tot din Bucuresti vin. Acum nu m-as mai intoarce in Bucuresti dat totusi as pleca in rm. Valcea

  2. carmencorina 10 Februarie 2009 la 15:34 #

    Eu m-am născut în Craiova, am trăit aici şi acum 3 ani şi jumătate m-am mutat în Bucureşti. M-am întors în Craiova pentru că m-am despărţit de prietenul meu, cu care locuiam. Părinţii intenţionează să îmi cumpere un apartament acolo, sper ca în toamna asta să se rezolve şi să nu mai vieţuiesc pe aici. Până atunci fac naveta la facultate. E obositor dar noroc că îmi place să citesc pe tren.

    De ce Rm. Vâlcea?

  3. Alina 20 Martie 2009 la 15:56 #

    Poza este facuta in Craiova? Superb! La noi in oras nu am vazut asa ceva 😦 , sa speram ca nu e timpul trecut

  4. Carmen Corina 21 Martie 2009 la 18:04 #

    Da e făcută în Craiova, în centru, în faţa Prefecturii. Apa „dansează” în ritmul muzicii.

Trackbacks/Pingbacks

  1. General.rar | UploadBox-Links.ru - 11 Iunie 2009

    […] на страницы, на которых был найден похожий файл:https://carmencorina.wordpress.com/2009/02/08/schimbari-in-craiova/Похожие ссылки:General(1).rarФрагменты содержимого страниц, […]

Lasă un răspuns

