Oana Stancu – misterul nedezlegat al demisiei

21 Feb

Mi-a plăcut de Oana Stancu dintotdeauna şi de-asta am fost mirată să nu o mai văd pe sticlă. Bine, nu mi-a plăcut atât de mult încât să o caut disperată pe Google atunci când nu am mai zărit-o la Antenele 2 şi 3, dar de curând apariţia ei neaşteptată pentru mine la o emisiune de la Realitatea Tv a produs un scurtcircuit: wow, cum a ajuns aici? Am suprasolicitat motorul Google dar tot nu am reuşit să aflu exact de ce şi-a dat demisia de la Jurnalul Naţional, de ce nu mai are emisiunea „Ţara pe care o merităm” la Antena 2. Totuşi, sunt anumite piese din puzzle pe care pot să le lipesc:

Pe www.reportervirtual.ro scria aşa pe 21 octombrie:

Realizatoarea emisiunii “Tara pe care o meritam” (Antena 1) si-a dat demisia astazi de la Jurnalul National, unde sapa pe domeniul politic. “Niste picaturi care au umplut paharul, dar nimic senzational”, mi-a spus Oana Sancu. UPDATE: Acum lucreaza la Realitatea tv.

Vreo 10 zile mai târziu Ciutacu face un top al preferatelor lui din televiziune. Sunt vreo 7-8 nume acolo, şi de la Antena 3 şi de la Realitatea. Oana Stancu lipseşte. Dacă ceea ce spunea la statusul de pe mess este adevărat atunci cum de Victor Ciutacu a ignorat-o pe una dintre femeile cu care a lucrat de multe ori, atât la el în emisiune cât şi la Sinteza Zilei. Cumva este o coincidenţă că a făcut acest top la doar câteva zile după plecarea ei? Nu este exclus să fi vrut să îi arate că relaţiile profesionale dintre ei s-au rupt definitiv, că nu mai consideră că ea face parte din elita jurnalismului. Cert e că nu a mai răspuns pe blogul lui la nici unul dintre comentariile referitoare la Oana Stancu începând cu acel moment.

Şi ce ştim noi despre Ciutacu? Nu o să mă apuc acum să arunc cu rahat şi să zic că este un pupin-motan şi un lingău, că este un nesimţit, de tonomat nu mai zic… aşa cum spun mulţi din online, refuz să spun aşa ceva. Cert este că omul ăsta nu cred că a zis  vreodată o vorbă bună despre Traian Băsescu, nici la Vorbe grele, nici la Sinteza Zilei, ba chiar se poate spune că a fost un critic înverşunat al acestuia. Şi nu sunt deloc subiectivă, nu am nimic cu el, doar că am urmărit de prea multe ori ultima dintre emisiuni şi nu am cum să afirm altceva, lucrurile fiind mult prea evidente. Nici măcar nu spun că nu are dreptate să îl critice. To make a long story short, e anti-Băsescu.

image-2008-03-19-2619146-46-sinteza-zileiOr, se pare că Oana Stancu ar avea simpatii portocalii, şi că acel scandal pe care l-a provocat  indirect cu Elena Băsescu, ce s-a dovedit de fapt a fi doar o coincidenţă de nume, a fost pentru a decredibiliza emisiunea Sinteza Zilei. Remember? Era vorba despre o femeie cu acelaşi nume care a primit o casă de la primăria Bucureşti. Oops, A UITAT să menţioneze că era vorba de o altă Elena Băsescu? Chestia asta chiar este suspectă. Dar se apară: „Am spus noi că e fiica preşedintelui?”

Comentariul de pe blogul lui Ciutacu al unei cititoare: (era off-topic dar lumea era inflamată şi trebuia să-şi spună of-ul undeva):„referitor la emisiunea de aseara, a lui gadea: cineva distruge toata munca voastra la jurnalul national.
puteti veni de maine incolo cu cele mai evidente probe la adresa faradelegilor comise de basescu, precedentul creat de oana stancu aseara (in complicitate cu primarul videanu)v-a distrus credibilitatea si v-a naruit munca pe mult timp de-acum incolo.
puteti scrie de maine, cum spuneam, orice, nu veti mai fi credibili, a avut grija oana ca materialul ei sa nu fie real si sa fie dezmintit de insusi primarele capitalei, care in zece minute a aflat de la subalterni, la 22:30, ce nu a aflat oana stancu intr-o saptamana de investigatii.
domnule , te respect si-ti apreciez sinceritatea, naturaletea si abnegatia, nu pot sa inteleg cum nici dumneata, nici domnul cristoiu nu ati inteles ca sunteti trasi pe sfoara de propria colega.”

Această ipoteză stă în picioare (asta nu înseamnă că e şi reală, ci doar că are argumente pro) deoarece Oana Stancu nu a fost niciodată radicală în privinţa preşedintelui aşa cum erau foştii săi colegi de trust. Niciodată nu l-a atacat direct. Cei care au urmărit emisiunea în perioada aceea îşi amintesc că de multe ori chiar i-a luat apărarea preşedintelui. Cunoscătorii ştiu că nu era doar o forţă de contra-pondere în emisiune, dovadă că rar cineva care nu era contra marinarului a mai călcat pragul emisiunii. Ok, nu neapărat împotriva lui, dar în mod sigur susţinătorii nu şi-au aşezat popoul pro-prezident pe scaunele din studio.

Într-o emisiune masculii se mirau cum să îl discrediteze pe preşedinte cu acel interviu dat de d-na Maria Băsescu într-o revistă, prin care se deducea că acesta a fost cel mai răi dintre soţi, iar Oana Stancu a intervenit povestind gesturile tandre ale cuplului prezidenţial. Tot atunci un telespectator înfierbântat spunea aşa pe forumul Antenei 3 (scuze limbajul – not mine): Domnule Gadea, eu nu mai inteleg nimic: prin urmare forumurile „In gura presei” se inchid pentru ca sa nu mai existe loc de exprimare pentru opozantii liniei politice pe care merg Antenele (cam asa ne-a explicat Mircea Badea… printre altele), dar in emisiunea dvs. trebuie sa o aduceti constant pe aceasta fatuca, Oana, care sa se bage ca musca in lapte in ceea ce vorbesc oamenii mari. Pai, daca si la Antena 3 aud tot vocea lui Basescu, atunci suntem terminati! Transferati-o, nene, la Realitatea sau la Evenimentul zilei, ca sa fie fata in elementul ei! Oricum, la felul in care intelege si isi explica ea lucrurile, nu mai are ce cauta in emisiune. A ajuns sa-i mai si enerveze pe ceilalti invitatii… Vad ca baietii sunt un pic gentlemeni si o ironizeaza cu destula finete, dar noi, telespectatorii fideli, nu o mai vrem la Sinteza.”

Şi am scotocit suficient internetul şi forumul ca să găsesc alte opininii asemănătoare. Sunt doar opinii, însă am văzut şi eu anumite lucruri care mă îndreptăţesc să le dau credit. Ea este o jurnalistă bună, dar în mod clar nu se potrivea cu trustul Intact. Poate chiar se săturase de muşcăturile colegilor ei şi voia să mai aplice câte un pansament. Dacă ceve din toate acestea este adevărat, mai scade un pic în ochii mei, dar nu suficient cât să pot să scot nişte comentarii în genul celui de sus, sau să nu o mai apreciez pentru calităţile ei de jurnalistă, pentru munca de până acum şi pentru mintea ei brici. Mai bine ar fi fost sinceră şi ar fi spus motivul pentru care a plecat, că nimeni nu se dă dus când curge doar lapte şi miere de la izvor. Ea face speculaţii, că este şi analist politic, deci ştie că atunci când nu ai informaţii suficiente croşetezi

victor_ciutacuContra-varianta cea mai la îndemână (şi preferata mea) este că pur şi simplu se săturase să ducă o politică editorială la comandă. Sau i se acrise de faţa boss-ului de la Jurnalul, acelaşi Ciutacu? Both?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22 răspunsuri to “Oana Stancu – misterul nedezlegat al demisiei”

  1. Victor Ciutacu 21 Februarie 2009 la 11:18 #

    Indiferent cat va e de convenabila, teoria dumneavoastra privind plecarea Oanei Stancu e gresita. A stat 10 ani la Jurnalul National, si-a dat demisia prin toamna dintr-un motiv care (hai sa spunem) imi scapa, dar care nu are absolut nici o legatura cu mine, a continuat sa faca emisiuni la Antena 2 pana la sfarsitul anului, i s-a terminat contractul, nu si-a manifestat intentia de a-l prelungi si, in ianuarie, a semnat cu Realitatea TV. Daca ea nu simte nevoia sa explice de ce a plecat, nu vad de ce ar trebui s-o fac eu in numele ei.
    P.S. Cat despre absenta ei din respectivul „top”, nu va mai straduiti sa cautati intelesuri ascunse. Oana este un excelent ziarist de presa scrisa, dar nu a facut niciodata parte dintre preferatele mele de pe sticla. E cu totul alta mancare de peste.

  2. Carmen Corina 22 Februarie 2009 la 07:16 #

    Nici nu mi-am permis aroganţa să consider că ceea ce am scris eu este adevărat. Aşa cum am menţionat, variantele pe care le-am expus sunt speculaţii, ipoteze care au în spate anumite argumente, unele mai solide şi altele mai şubrede. Folosiţi şi dumneavoastră des tehnica asta.
    Bineînţele că nu trebuie să daţi explicaţii în numele Oanei Stancu. Vă rog, nu o sfidaţi pe d-na Udrea, suntem o ţară a poliţiştilor şi a procurorilor (ăştia ca mine), nu a avocaţilor, o zăpăciţi de tot şi nu mai ştie cum să ne branduiască 🙂
    Noi, românii, nu avem viziunea occidentală asupra locului de muncă: ţi-l schimbi de câte ori ai chef în căutare de ceva mai bun sau mai potrivit cu pregătirea, personalitatea şi aspiraţiile tale. Trăim cu impresia că trebuie să fie ceva putred la mijloc, iar dacă mai deţinem şi una bucată blog unde să împărtăşim lumii teoria conspiraţiei, e perfect. Sau cel puţin distractiv, că dacă nu am desface firul în patru în blogosferă posturile s-ar împărţi între „ce bine că…” şi „ce rău că…”
    Bun atunci, ce bine că… e bine, sănătoasă.
    P.S.: O să o urmăresc şi la Realitatea, mie mi se pare o prezenţă feminină agreabilă pe sticlă, apreciez femeile care reuşesc să pună pe cineva la colţ fără să ridice vocea cu nici un decibel.

  3. BITCH 25 Februarie 2009 la 05:12 #

    Bitch, eu nu am credit sa te sun, unfortunately:(…asa ca eram sigura ca o sa te gasesc aici 😉 (don’t know why:-? maybe because :”statistics, statistics”:P) ..Call me :-c..
    And if you want delete this message who has nothing to do with Oana Stancu or whatever:-@.

    Kissy .Much love!!! :* 😡

  4. Carmen Corina 27 Februarie 2009 la 22:47 #

    That was my beautiful, adorable, but penniless sister…
    Cum să îţi şterg mesajul… mai ales pe al tău, dar, reprezentantă de seamă a generaţiei messenger, notează-ţi te rog că în wordpress :+x nu este egal cu love ci cu hate. Şi este foarte bine aşa, dacă e să mă întrebi. Pupici.

  5. manolescu nicu 6 Martie 2009 la 22:36 #

    Corina draga,cum reusesti sa accepti dialoage cu scursuri umane de teapa lui ciutacu?Asta e un linge-n-cur-motan mai ceva decit idolul tau mirciulica…un birjar si un frunte-ngusta care se mai si caca pe el ca e genial…genial,auzi…doamne ,mare ti-e puterea.Mai fato,ai luat-o pe cai gresite.Te rog revino-ti!

  6. TVDC 29 Martie 2009 la 19:17 #

    TE-ai intrebat vreodata de ce?!

    http://www.tvdece.ro

  7. sorin 6 Iunie 2009 la 12:40 #

    Carmen tu nu mai prestezi pe blog?:D

  8. Carmen Corina 8 Iunie 2009 la 01:47 #

    Nu am mai prestat că nu am mai avut chef. Dar înţelege-mă şi pe mine că alte lucruri îmi domină câmpul bombardat al conştiinţei: sunt îndrăgostită, sunt în licenţă… sunt cu capu’ 😛
    O să îmi revin.
    Mersi că te-ai mai interesat de blogul meu. Eşti un drăguţ!

  9. alex 3 Decembrie 2009 la 23:41 #

    oana stancu si adrian ursu, cum va plateste patronul vostru corupt de ati ajuns ca niste slugi ordinare care spuneti numai ce vreti voi si nu dati voie la cei care vin in emisiune sa vorbeasca. sunteti jalnici amandoi. nici nu ma mir ca sunteti corupti. cand va trimit acest mesaj va vad la realitatea dupa dezbaterea candidatilor si imi e rusine ca exista asemenea jurnalisti de teapa voastra. din pacate sunt multi ca voi. l-ati mai adus si pe dementul de dinescu. cel putin dinescu nu este intreg la cap si nici un om serios din aceasta tara nu-l baga in seama pe marele mosier care se plangea ca pe timpul lui ceausescu a dus-o rau, dar acum e putred de bogat ca toti marii corupti. e diferenta foate mare intre jurnalisti de doi bani ca voi si d-na culcer care este o profesionista.

  10. pistea 22 Ianuarie 2010 la 11:23 #

    alex,ai cacat pe creier cat incape,asa imi pot explica aberatiile tale jegoase.

  11. mihai 4 Mai 2010 la 22:04 #

    Ti se pare ca traim bn?
    Nici cei anteriori si nici cei actualu NU AU VOIE sa spuna ca sunt patrioti!
    Suntem o tara de lasi.

  12. Vasile Roaita 22 Iunie 2010 la 05:39 #

    L-am votat in 2004 pe Basescu; din 2995 nu am mai spus, nici macar, un cuvant de bine despre el….Oana Stancu s-a trezit mai tarziu, mult mai tarziu…

    Deci, in logica blogului sunt o scursoare, din 2005 si Oana Stancu din 2010…

    Si eu cred ca nu este un mare ziarist….Dar, dragostea ei pentru Basescu a ajutat-o!
    La fel si deontologia unor bloggeri…

  13. arthur 23 Decembrie 2010 la 22:05 #

    Aceasta Onana Stancu este o persoana extrem de scarboasa. Nu mai vreau sa o mai vad la tv. asa ca am sters realitatea din tv

  14. arthur 23 Decembrie 2010 la 22:07 #

    scarboasa este putin spus

  15. Vasile Roaita 24 Decembrie 2010 la 10:17 #

    Ai sters-o degeaba; informatiile pe care Oana Stancu le face publice in cazul ALRO raman savuroase si fara sa fie auzite de un basist intarziat ( in sensul ca intarzie in aceasta dragoste prosteasca pentru un sfertodoct, betiv, mincinos, retardat si foarte, foarte, foarte rau intentionat; adica razbunator ca orice prost!)

  16. mazilu marius 12 Ianuarie 2011 la 14:01 #

    traseista politica,nu stii sa legi trei cuvinte cu doua papiote de atas,sluga nenorocita care esti,ai supt pula la toti ca sa ajungi aici.ai luat-o la gusa de la gusa..catea ordinara care esti

  17. gina 24 Ianuarie 2011 la 10:55 #

    sigur sunteti misogin domnule!!!mi-as dori sa mai existe inca cateva persoane ca oana stancu, care sa spuna adevarul din tara asta.
    o respect din tot sufletu si sunt mahnita ca suntem o tara de lasi si suntem dusi de nas de un asa presedinte.cei care au scris anterior ar trebui sa deschida ochii bine si sa vada adevaratii corupti.

  18. Ducu 25 Ianuarie 2011 la 11:10 #

    OANA STANCU este una din VUVUZELELE care canta in directia si la comanda VANTULUI !!!??? O ,,modelatoare”care in emisiunile ei predomina MONOLOGUL nu DIALOGUL si ECHIDISTANTA iar pentru un pumn de GALBENI si-ar PONEGRI si FAMILIA ce mai,este una din LTRATOARELE de servici in slujba lui VANTU !!!!!!!!!!????????

  19. Olalaaa 22 Iunie 2011 la 04:45 #

    Oana este o scumpa, oricat ar ura-o acesti ciumati portocalii (care au comentat si mai sus) 🙂 Este o fata de o inteligenta sclipitoare, desi intr-adevar cam intra peste invitatii ei cu tavalugul, in emisiune, de multe ori, cu replicile ei !

    Mi-a placut insa cum a pus-o la punct pe madam Udrea, intreband-o de ce crede ca e buna de ministru, odata ce are ea insasi probleme cu bancile din cauza unor afaceri in care a intrat in viata privata, crezand ca o sa faca avere din imobiliare 😀

  20. AntiSistem 18 Iulie 2011 la 11:36 #

    Nu stiu de ce, dar Oana Stancu mi-a placut mereu…Cred ca imi place tocmai prin felul ei de ai fi, adica pune la punct „invitatii” fix pe moment cand deschide ala gura si incepe sa abereze, instinctual da cu el de pamant…

  21. Doru Emil Zaslo 24 Decembrie 2011 la 20:46 #

    Admiram totdeauna prestatia ta!”Daca nu tu, atunci cine?”
    Te felicitam pentru ceeace prezinti si suntem alaturi de tine pentru o lume noua!
    Te rugam sa nu renunti!!!
    Emil.

  22. Eugen Alimanescu 23 Februarie 2016 la 16:55 #

    Acum s-a intors sa pupe si ea motanul ca Ciutacu, care intre timp a plecat, cum il comenetzi? Iti mai pastrezi parerea despre traseista asta?

Lasă un răspuns

