Cimi-sictirul civilizaţiei

19 Aug

Postul ăsta a fost sursa de inspiraţie pentru următorul articolaş (de îmbrăcăminte blogosferică second-hand pentru nopţile şi aşa călduroase de vară – şi e „second” pentru că ideile bune au fost spuse deja, glumele mele ar fi răsuflate ca şi stomacul bănăţean, indignarea patetică).

Mda,  poţi învăţa multe din crima mediciniştilor din Cimişoara. Civilizaţie nene, nu poţi să arunci cadavrul la tomberon, trebuie împachetat cu grijă. Nu poţi să ai atâta lipsă de politeţe încât să nu fii afectat de crima pe care ai anchetat-o încât să nu omori un nevinovat pe şosea. Ar fi un păcat. Iar Banatul e rupt din Rai, de-aia li se rupe de restul ţării. Şi pe-o gură de rai se pot întâmpla multe. Dar staţi la rând, eu prima, cu titlu de împrumut de la Mantzy, că de altele n-am, doar sunt fată.

O cunoştinţă mă înnebunise cu Timişoara asta (ca toată lumea dealtfel). Că acolo oamenii sunt altfel, că sunt mult mai cizelaţi, că poţi să-ţi faci un viitor, că s-a săturat de ţăranii din Craiova… bla bla. Iniţial a nimerit într-un apartament în care mişunau gândacii dar i-au cerut 150 de euro pe lună şi a acceptat din lipsă de timp pentru a căuta ceva mai bun. E bine deci că au lumină, poţi să vezi toată mizeria şi toate gângăniile pentru a le extermina. În cel de-al doilea apartament în care a stat a întârziat cu plata chiriei şi avea sechestru pe bunuri iar când s-a dus cu banii să şi le recupereze a aflat că proprietara le vânduse la nişte ţigani. Bineînţeles că făceau mai mult decât datoria pe care o avea.
Oamenii… ce să zic. Foarte de treabă. Unul a şi futut-o. Un taximetrist. N-a fost însă suficient de civilizat să o scoată la produs. Poate făcea rost de bani de chirie. În felul acesta proprietara nu mai era nevoită să încalce regulile de „deontologie orăşenească”.  Ţiganii nu mai se căpătuiau şi nu mai aveau bani de luat cu împrumut 4 bucăţi buze reci prin cămine jegoase. Sunt sigură însă că taxi-driverul a mers mult mai civilizat pe străzile luminate şi iluminate ale Timişoarei după ce a aruncat civilizat prezervativul la coş, şi nu în toaletă.
Poate că dacă era la medicină şi nu la psihologie s-ar fi dus civilizat la cursuri pentru că nu poţi să ştii când ai nevoie să cunoşti cum se tranşează un cadavru.
A renunţat la facultate. Ce păcat că nu mai poate studia minţile civilizate ale nevroticilor timişoreni (cu uşoare accente psihotice de prime time news).
Ei şi suedezii… Doar că suntem în România, deci creieraşul primeşte acelaşi procent de aer băşit, flatulaţilor, prea-luminaţilor, îndatoraţilor (vezi titlul de împrumut, vreau şi dobândă).

9 răspunsuri to “Cimi-sictirul civilizaţiei”

  1. Cosmin 20 August 2009 la 12:47 #

    Buna

  2. ionut 23 August 2009 la 19:10 #

    Sa multumeasca LUI ca individu a folosit pelerina altfel poate se alegea si cu
    ceva SIDA.Studentia nu mai e pentru cei cu bani putini.Din bani castigati prin prostitutia la negru niciodata nu ai putut termina o facultate.

  3. Carmen Corina 23 August 2009 la 19:43 #

    Cândva mediciniştii aveau o reputaţie oarecum bună, acum s-a ales prafu’ de ea.
    Poţi să rezişti în facultate şi cu bani mai puţini dacă eşti cumpătat. Dar cine mai e aşa în zilele noastre?

  4. Cornel 10 Septembrie 2009 la 04:18 #

    Hello Corina,
    Nu ştiu dacă neapărat numai mediciniştii aveau o reputaţie bună. Cred că asta era opinia generală despre studenţi. Unde mai sunt studentii de altă data care sa iasă în Piaţa Universităţii pentru un principiu? Dacă nu e cu ceva care să fie pe gratis… adio participare. Bine, normal că mai există şi oameni cu idei, principii(care folosesc mai mult sau mai puţin într-o societate aşa de dezaxată ca a noastră) însă din păcate sunt prea puţini.
    Oricum, revenind, să ştii că e ironic, tot cei care au calităţile enumerate mai sus încă mai pot rezista cu bani puţini la facultate.

  5. Carmen Corina 14 Septembrie 2009 la 18:03 #

    Uite, eu am reuşi să termin facultatea făcând naveta în ultimul semestru, iar sora mea care avea asigurată locuinţa a renunţat după primul an. Mai am o prietenă care numai ea ştie cum s-a chinuit să termine primul an la Arte. De fapt, mi-a împărtăşit şi mie: stătea cu nişte bătrâni care o obligau să nu le consume lumina şi în general să folosească la minimum utilităţile, într-o casă spooky gen secolul 19, apoi cu o femeie cu care a fost nevoită să împartă patul şi programul în micuţa garsonieră (telenovele non-stop). Iar la facultate avea şi atelier şi cursuri. S-a putut dacă a existat voinţă.
    Principii.. hehe. Cei care le au ştiu că se folosesc, nu se aruncă aşa în conversaţie. Acum auzi orice tută că spune „Eu am principii” când de fapt nu e decât o piţipoancă întreţinută. Sau orice cocalar care se dă cu maşinuţa de fiţe prin Dorobanţi dar la nevoie nu i-ar împrumuta nici 5 lei aşa zisului prieten, nemaivorbind de gesturile şi mai greu de realizat, ălea care nu presupun scrierea unui cec.

  6. afreuda 23 Septembrie 2009 la 21:22 #

    Da, si eu am stat pe Popa Tatu, langa Cismigiu. La o tanti… doamna Chirita. Ce-o mai fi facand? Era de treaba. Dar tot imi batea apropouri pe care nu le intelegeam. In timp ce eu eram intoarsa cu spatele incercand sa invat si sa fac programare, ca eram de la Politehnica…

  7. Carmen Corina 25 Septembrie 2009 la 15:10 #

    Deci nici tu nu ai avut parte de mult trâmbiţata viaţă de căminist. Eu chiar aş fi vrut să ştiu cum este. Cred că are farmecul ei. Mi-am petrecut 2 ani jumate din cei trei doar la facultatea asta gospodărind, despuţind, îngrijind şi alte „ind”. Mai rău nu poate fi.
    Ce apropooouri? 😀

  8. alan dala 13 Noiembrie 2009 la 15:27 #

    Ma uit la blogul tau si nu stiu de ce imi rasar in cap cuvintele soul survivor, inferenta, caracter, inteligenta, creativitate. Imaginea de sine a individului influenteaza abilitatea lui de a invata: cat si ce anume vrea sa invete. Tu pe unde esti?

  9. Carmen Corina 15 Noiembrie 2009 la 22:16 #

    Sunt pe drumul dinspre Purgatoriu spre Rai, trebuie neapărat să îmi salvez sufletul dacă vreau să fiu vecină cu Ladytza la sanatoriul oamenilor blânzi, deci puternic sedaţi.

Lasă un răspuns

