Voma numită ”Rugă pentru părinți”

8 Noi

     Având în vedere că (aproape toți) românii sunt inculți și ignoranți, că nu au simț estetic, că se extaziază în fața tabloidelor și a emisiunilor în care se aruncă și se mănâncă rahat, nu e de mirare că un poet la kilometru cum este Adrian Păunescu a putut să vândă peste un milion de exemplare din volumele lui de poezie. Ăsta e nivelul intelectual la care mintea lor (puțină) poate să acceadă, bineînțeles că nu poate fi contestat ceea ce ei au numit ”valoare”, pentru că i-am anula și pe ei, o dată cu ființa de 150 de kile care s-a prăvălit în neant. Vineri, un post de știri se transformase în ”Cenaclul Realitatea TV”, cu cei doi prezentatori chinuindu-se să recite versuri de-ale lui, încât te întrebai cum de și-au ratat cariera, regurgitând informații de ultimă oră. Dar nu am chef să intru prea mult în amănuntele ăstea, au făcut-o alții. Observ preamărirea iubitorilor acestui ”Coelho al poeziei” a unor versuri cărora le lipsesc banii și dușmanii ca să fie niște veritabile manele. Acestei orori a lirismului numită ”Rugă pentru părinți” îi opun varianta mea că, deh, în dimineața asta am luat ceva overdose de creativitate mizerabilistă, însă în următoarele posturi (1 + 2), fiindcă nu vreau să fie contaminată de gunoiul ăsta:

”Enigmatici si cuminţi
Terminîndu-şi rostul lor
Lîngă noi se sting şi mor
Dragii noştri, dragi părinţi.
Cheamă-i Doamne, înapoi
Că şi-aşa au dus-o prost
Şi fă-i tineri cum au fost
Fă-i mai tineri decît noi.

Pentru cei ce ne-au făcut
Dă un ordin, dă ceva
Sa-i mai poţi întîrzia
Să o ia de la-nceput.
Au plătit cu viaţa lor
Ale fiilor erori
Doamne, fă-i nemuritori
Pe părinţii care mor.

Ia priviţi-i cum se duc
Ia priviţi-i cum se sting
Lumînări în cuib de cuc

Parcă tac şi parcă ning.
Plini de boli şi suferinţi
Ne întoarcem în pămînt
Cît mai sîntem, cît mai sînt,
Mîngîiaţi-i pe părinţi.

E pămîntul tot mai greu
Despărţirea-i tot mai grea
Sărut mîna, tatăl meu!
Sărut mîna, mama mea!
Dar de ce priviţi aşa
Fata mea şi fiul meu
Eu sînt cel ce va urma
Dragii mei mă duc şi eu.

Sărut mîna, tatăl meu!
Sărut mîna, mama mea!
Rămas bun, băiatul meu!
Rămas bun, fetita mea!
Tatăl meu, băiatul meu,
Mama mea, fetiţa mea!”

     A, mă amuză entuziasmul acestei tute, nu pentru postul în sine, ci pentru că venise pe bookblog revoltată că lumea nu îl plânge pe Păunescu, și a pus un link către propriul ei blog în comentariu, să îl bocească lumea acolo, și să nu îndrăznească să spună ceva dacă nu e de bine. Deci, din spirit solidar cu patria blogosferică, chestie pe care decedatul ar aproba-o deplin, vor fi satisfăcute măcar aici doleanțele de isterică ce intră în fibrilații atunci când are contact indiRECT cu personaje precum Hrușcă & company. Bonus: e profă de română, ”feblețea” mea.

11 răspunsuri to “Voma numită ”Rugă pentru părinți””

  1. sa ti dau muie 8 Noiembrie 2010 la 22:32 #

    Imbecilo!cata pula a supt mata ,pina a gasit-o boul de tactu sa-si lase sperma in ea sa de a vaca de mata viata uneia ca tine? Curva idioata ce esti.Alde tine au vandut Romania ,de am ajuns de rasul lumii.

  2. Ada, you 8 Noiembrie 2010 la 23:04 #

    Azi am auzit-o pe cea mai hardcore. unde crezi? la mine acasa.
    deci: Paunescu s-a impotrivit regimului!!

  3. cristian.sirb 9 Noiembrie 2010 la 13:12 #

    Păunescu s-a împotrivit cu moderație regimului. O „dizidență” ca a lui, extinsă la întreaga intelectualitate, ar fi contat mai mult. Așa, nu a contat mai deloc. Poate a făcut câțiva oameni să spere la mai bine, dar „în cadru organizat”.

    Însă, celelalte dizidențe (gen Dorin Tudoran), realele împotriviri, au fost foarte puține și foarte izolate.

    ***
    Dar muistul ăla ignoră că România a fost vândută deja în 1939 și în 1945. După care, au vândut-o părinții noștri (nu și bunicii!), prin lipsa lor de rezistență la regim, prin turnătorie, prin indiferență.

  4. anca giura 9 Noiembrie 2010 la 16:51 #

    Oare ce ar opina copiii dvs. posibili de postarea elegantă ce vă aparţine( rahat, vomă etc.)? Oare chiar nu puteaţi să formulaţi un pic altfel, mai puţin ,,odorizat”? Am înţeles suficient despre,,interiorul” dvs. psihanalizabil. Şi o dată pentru totdeauna mi-e suficient.

    Notă: Păunescu a fost un poet minor şi tot restul. Minore sunt şi formulările dvs.

  5. cristian sirb 10 Noiembrie 2010 la 12:18 #

    Eu nu cred că formulările lui CCG sunt minore. Nu i se poate imputa acest lucru. Poate ar trebui să mai scormonești, ca să vezi ce altceva ai avea de reproșat sau desființat, însă nu ideile și nu exprimarea lui CCG.

    Din contră, Carmen gândește și se exprimă mai mult decât onorabil și având în vedere că nu a terminat Litere, ca tine, dar poate produce fraze comparabile cu ale tale, este chiar de admirat!

    Eu sunt un alt caz de nediplomat în Litere. Ceea ce arată clar că te poți lipsi dracului de ea școală, din moment ce vin doi, ca Sîrb și CCG (ba chiar 3, cu Hiacint), în stare să scrie bine, fără a fi participat la vreun curs universitar de profil! În plus, CCG are doar 25 de ani, eu nu scriam atât de bine la vârsta ei! Mă întreb unde va ajunge la 35! Cu invidie.

  6. anca giura 10 Noiembrie 2010 la 15:13 #

    @ c.sîrb

    Eu nu mă feresc de cuvinte ,,grele”, dar nouă din zece folosesc terminologia coprologică( în jurul meu, şi al tău la tv, pe stradă etc.) Cam monoton, nu? Cultură de masă minoră? Dar hai că m-am întors din drum, mi-e ultima intervenţie aici. Filologii, trei sferturi submediocri, nu le ţin partea, tu te tot lamentezi. Ca şi la alte bresle!… cunosc medici minunaţi, dar şi felceri, ingineri de geniu şi incompetenţi notorii, arhitecţi, bucătari, zidari etc. Dar am şi o prejudecată eu şi tot cercul meu de prieteni: mulţi psihologi nu se pot ajuta pe ei înşişi. E doar o prejudecată probabil.

    Cât despre Moarte? Nu pot asocia termenii vomă etc. cu stăpâna existenţei noastre. Ei, Morţii, nu-i râde în faţă nici măcar gazda de aici. Moartea celui de lângă noi, fie el şi un câine, cere mai multă grijă.

  7. lolablau 11 Noiembrie 2010 la 22:38 #

    imi place doamna anca giura si ma enerveaza carmen ca nu raspunde.dar nu putem sa ne impacam toti si ca comentam la ‘masa pustie’ ? mie nu-mi plac certuletzele, victimizarea lui carmen, nu-mi place ca s-a suparat doamna giura, doamna giura are diplomatie! carmen sigur nu s-a suparat.
    v-amintiti cand nu mai stiu eu ce-am facut si s-a suparat dl. sirb…carmen a fost atat de psi incat a trantit niste muculeti si a scris ceva nasol de mine, in necunsotinta de cauza, in schimb anca giura afost tare diplomata…hai sa ne impacam toti. carmen are idei bune dar nu stie sa se exprime, asta e parerea mea…

  8. cristian.sirb 12 Noiembrie 2010 la 14:45 #

    Uite o opinie (lolablau) ceva mai moderată, care are darul să și facă niscai dreptate. E totală orbire să spui despre Carmen că e minoră sau mediocră. Spuneți altceva, nu asta.

    Anca G., vorbești ca amenințată cu nuiaua sau „ca din cărți”. Parcă ți-ar fi frică de propriile (adevăratele) gânduri.

  9. bebe 14 Noiembrie 2010 la 06:52 #

    Bai labagiule de la primul comentariu,se vede ca nu ai citit nimic la viata ta aia marunta si panarama la fel ca tine.Paunescu a murit dar asta nu inseamna ca a fost un mare poet, a fost un om care a avut mai multe oportunitati si a profitat de ele,atit!
    p.s. invata sa te exprimi coerent bai muie!

  10. rainbowgaby 26 August 2011 la 16:53 #

    au vorbit mai urat comentatorii tai, mai carmen decat tu in toata poezia

  11. Carmen Corina Gugu 13 Octombrie 2011 la 04:42 #

    Gabi, de acord. Mai vino pe la mine sa-mi lasi comentarii decente atunci. Hihi.

Lasă un răspuns

