Abandonarea prețuirii sociale în favoarea integrității mele umane

10 Noi

Carmen says:

9 November, 2010 at 12:49 pm

Eu nu prea înțeleg care-i faza cu schimb de cărți. Nu mai bine ne ducem la bibliotecă, să împrumutăm una, dacă nu avem bani, iar întâlnitul să fie pentru a discuta de o carte? Mai multe Book Talks, mai puține prostioare dintr-ăstea de socializare ieftină.

Raspunde

Raluca Alexe says:

9 November, 2010 at 10:02 pm

Ma bucur ca iti place BookTalks dar nu inteleg cu ce te deranjeaza existenta Schimb de Carti, atata timp cat nimeni nu te forteaza sa vii .

Celor care vin in fiecare luna nu li se pare o socializare ieftina; poate datorita faptului ca majoritatea discutiilor pe care le purtam sunt despre carti.

Raspunde

Carmen says:

9 November, 2010 at 11:15 pm

Am vorbit doar despre inutilitatea ”schimb de cărți”, nu că m-ar deranja. Deci până la urmă nu despre schimb efectiv de cărți este vorba, hai că m-am lămurit și eu, ci despre discuțiile despre cărți în cadrul acelor încrucișări, și ele distractive pentru unii. Mult mai bine . Poate vin. Nu că m-ar invita cineva, lol.

Raspunde

anca giura says:

10 November, 2010 at 7:04 am

…filozofic privind, ,,ecleziastic”, totul e inutil atunci. Totul, nimic n-are sens din ce e omenesc…. şi ,,scuză-ne” că nu ţi-am făcut o invitaţie personalizată aşa cum ai merita.:)

anca giura says:

9 November, 2010 at 4:24 pm

N-o văd ca pe o ,,socializare ieftină”. Într-o lume postmodernă însingurată, ideea mi se pare foarte bună. Mai ,,ieftină” şi mai sedentară e socializarea prin ecran. Nu te obligă nimeni să mergi, darămite să vorbeşti despre cărţile x sau y. Există atâtea alte o mie de subiecte de abordat.( Dar dacă zici tu că e mai bine să stăm acasă… Poate că nici mersul la teatru n-are farmec, există înregistrări la urma urmei.) Într-un cuvânt, un schimb de cărţi e mai… viu.

Raspunde

Carmen says:

Your comment is awaiting moderation.

10 November, 2010 at 11:38 am

Anca, ești o ființă goală pe dinăuntru, stearpă, de aceea te îmbuibi cu literatură, în care nu pătrunzi decât până la nivelul la care îți permite superficialitatea ta crasă, considerând în snobismul tău penibil că ele ar trebui citite numai de către elite, te dai mare filoloagă dar ești o biată profesoară de română, iar dacă cineva ar da studiile la o parte, și toate cărțile citite, care îți permit să ai acces la un limbaj elevat, nu ar mai rămâne nimic. Nu exagerez încât să spun că ai fi proastă, dar inteligența ta este extrem de limitată.

Nici alții nu sunt întrebați de cât de fericiți sunt ei cu familia lor, cu jobul lor, cu copilul pe care-l traumatizează într-o veselie tâmpă cerându-i nimic altceva decât perfecțiunea, care nu are voie să pronunțe vomă sau rahat, de parcă nu am avea sfinctere, și care ar fi mai mult decât ușurat să aibă un părinte care să considere că aceste lucruri sunt absolut normale. Dar, nu-i așa, cu cât ne străduim mai tare să ne construim o imagine ideală, cu atât mai bine își dau seama finii cunoscători că lucrurile put. Tu ești una dintre mamele de băieți din cauza cărora ajung, săracii, la psihanalist, chiar am o milă sinceră pentru ei. Ești o țață literară îmbătrânită, frustrată cumva că la vremea ei nu exista o libertate de mișcare atât de mare printre oamenii literelor. Îți întreții singură aceste iluzii de fericire și de aceea nu suporți textele care arată partea foarte întunecată a vieții, preferi să întorci capul, când de fapt ele izvorăsc dintr-o sensibilitate de care tu niciodată nu vei fi în stare. Ipocrizia și falsitatea sunt valorile care îți coordonează existența.

Bineînțeles că acest comentariu va fi șters, dar știu sigur că îl va vedea, și sper că îl va primi măcar ca o ciupitură pe obraz, căci de palmă nu poate fi vorba, credeți-mă, această femeie este oarbă și are simțurile amorțite. Nu m-am luat niciodată de ea, dar vine la mine pe blog să mă tragă la răspundere pentru felul în care aleg să gândesc și să mă exprim, șterge pe jos cu niște poezii pe care le-am scris din prea multă durere pe care am acumulat-o în suflet, nu este în stare să vadă că atât gingășia cât și brutalitatea mea reprezintă coordonatele unui edificiu interior construit pe răni și suferințe, iar apoi vine și pe bookblog să mă atace, în felul foarte subțire al intelectualului rasat, desigur, dar cu niște canini feroce.

Spre deosebire de ea, sunt o persoană care nu se teme de cuvinte, și le folosește atât pe cele frumoase cât și pe cele urâte, pentru că numai astfel putem să fim autentici și să ne menținem spiritul nealterat.

4 răspunsuri to “Abandonarea prețuirii sociale în favoarea integrității mele umane”

  1. anca giura 10 Noiembrie 2010 la 13:47 #

    …şi Cărtărescu şi mulţi alţii sunt doar nişte ,,bieţi profi le origine”.

    Pentru
    minciunile, falsităţile, injuriile şi calomniile pe care le-aţi proferat nejustificat la adresa mea ŞI A FAMILIEI MELE( vezi drepturile copilului) vă voi cere socoteală, dacă trebuie la nivel legal. Şi legile acelea se vor îmbunătăţi curând. Vă aştept cu scuze publice şi cu un ,,delete”.

    Puteaţi să mă ironizaţi, zeflemiţi, dar nu să mă calomniaţi, injuriaţi, mânjiţi. Discursul dvs. vă reprezintă, ca şi al meu pe mine.

  2. ruminu 10 Noiembrie 2010 la 14:35 #

    bhuei femeie, tu te dai MARE filoloaga, nu era faza de prof de romana, asta spunea fata asta p-aci, te crezi cel putin critic literar, k te-am vazut si pe bookblog, de-acolo vin, ai impresia k nimeni nu ajunge cu prajina la parerile tale

    ce injurii vezi tu, hai k mam enervat, nu ne scoteai tu singura ochii cu perfectiunea ta, cu familia ta ideala si toate astea, in comentarii, k ti-as fi zis vreo doua, dar modereaza aia, pulifricii

    e chiar pe dos cand te straduiesti atata sa demonstrezi ceva, asta-i faza. si normal k ai un copil care e super crispat sa-ti satisfak tie asteptarile. nevasta-mea dak ar fi k tine sa mor dak nu as face instructie cu ea

    e cat se poate de misto felul cum a pus problema, esti oarba si nu vezi. si ce pana mea de socoteli legale visezi, pe ce lume crezi k traiesti? e doar o opinie, care se trage din toate chestiile pe care singura le-ai zis, nu ti le-a scos nimeni cu clestele.

    auzi la ea, incalcari ale drepturilor, pfuai 😆 ia dracului dexu ala sa vezi ce inseamna injurie si calomnie

    eu in locu tau as tacea, k te-ai dus sa o ataci si aici si acolo, nimeni nu te bagase in seama. intoarce-te la cartile tale si la lumea din capu tau, lasa-ne pe noi, astia care traim cu picioarele pe pamant

    carmen, si tu nu mai pune la suflet atata, e pacat de un blog linistit. da-i in zeama mea, esti fata buna, vezi-ti de ale tale

  3. No Mo' 10 Noiembrie 2010 la 16:42 #

    E scandaaaal.
    Ce frustrata e Anca asta :)) Mars la CEDOOOO :))
    Si tu, Camy?, te agiti aiurea.
    Hai sa-ti arat ceva, mai ceva decat MissLogos a ta:

    http://gandurifeliate.blogspot.com/2009/11/iarta-ma-doamne-ca-nu-stiu-ce-fac.html

  4. bughi mambo rag 17 Noiembrie 2010 la 20:47 #

    Lasand la o parte snobismul ancai giura si reactia ta mult exagerata, „Schimbul de carti” chiar e un lucru bun. Destule dintre cartile schimbate erau noi aparitii (fie carti noi fie carti mai vechi dar traduse abia recent) care ma indoiesc ca se gasesc la bilbioteca.
    Si mai e o problema, nu toata lumea poate imprumuta pt acasa carti de la biblioteca; daca n-ai domiciliul acolo sau flotant, nu le poti consulta decat la sala. Cu „Lecturile urbane” iti dau partial dreptate, exista o doza de etalare, deci hipstereala, dar „Schimbul de carti” e altceva.

Lasă un răspuns

